Interim HR-tjenester – skræddersyede løsninger

Ofte opstår der situationer, hvor man organisatorisk pludselig får nogle udfordringer man ikke umiddelbart personalemæssigt har dedikerede ressourcer til at løse – internt i virksomheden kan man da søge en udvej ved eksempelvis, at

  • ledelsen selv påtager opgaven,
  • allokere ressourcer fra andre områder eller
  • opretter en ny stilling dedikeret til opgaven.

Dette er dog ikke altid muligt; der kan dels mangle ledelsesmæssig tid, nødvendige specialviden i nuværende organisation samt at mulighed for oprettelse af en ny fast fuldtids eller deltidsstilling ikke er til stede.

Hvis man i en virksomhed har brug for en HR-specialist, og det som nævnt ikke er muligt at ansætte yderligere personale, kan man overveje interim HR-support som en mulighed – der kan leveres HR-ydelser enten som supplement til evt. nuværende HR-medarbejdere eller som selvstændige ydelser indenfor såvel det operationelle som det strategiske plan omkring eksempelvis:

  • Personalehåndtering – resourcing, ansættelse, onboarding, afskedigelse og outplacement
  • Håndtering af dokumenter og personalesager
  • Trivsel – målsætninger, analyser m.v.
  • Medarbejderhåndbog og personalepolitik – udarbejdelse / opdatering
  • Ledelsessparring og støtte på alle ledelsesniveauer – herunder forandringsledelse
  • statistikker og rapportering
  • Samarbejdsprocedurer
  • Kompetenceudvikling, personalesamtale
  • Intern kommunikation
  • GDPR
  • Kulturudvikling etc.

En interim HR-manager eller HR-konsulent kan, afhængig af opgavens karakter, levere ydelser i nogle timer eller et par dage ugentligt over en given periode eller fuldtids over kortere eller længere tid afhængig af opgavens karakter – fordelene ved en interim HR-løsning fremfor ansættelse kan være:

  • Behovsorienteret og individuelt tilpassede ydelser
  • Kortvarslet tiltræden – ingen længerevarende interne ansættelsesprocedurer
  • Tidsmæssig afgrænsning
  • Ingen længerevarende ansættelsesmæssige forpligtelser
  • Omkostningseffektiv – ingen yderligere personaleomkostninger; pension, ferie, sygdoms-, uddannelses eller sociale omkostninger.
  • Dedikeret og opgavefokuseret løsning – fuldt ud fokus på stillede opgave uden andre løbende opgaver
  • Frigiver ledelsesmæssige ressourcer fra området

Står I derfor med nogle HR-opgaver, som I ikke umiddelbart kan løse under nuværende forhold og med nuværende organisation, stiller vi os gerne til rådighed med vejledning samt evt. hjælp til at få den rette interim HR-manager eller HR-konsulent – ring gerne til os

LinkedIn

Vil du læse mere?

Scroll til toppen